Nu är det klart!

Ja nu är jag också ett zipperhead😂 och vad bra det gått!!! Mycket bättre än jag hade väntat mig. Jag hade inte speciellt ont efter op. Det enda problemet var min syresättning som stökade lite. I går natt och på dagen i går hade jag ett hemskt tryck i huvudet. Min neurokirurg var dock inte orolig för det hade gått enligt planerna. Huvudet skruvas ju fast i ett skruvstäd så jag har ömma märken som blödit i tinningarna och vid öronen. 

I natt fick jag morfin vid 22 och sen sov jag till 01.30 när de kom och gjorde kontroller och då fick jag bara två Alvedon och så sov jag till 07.20. Hur skönt som helst. 

Jag mådde så pass bra i dag och var så pigg så det kändes mer ok att åka hem i stället för sjukhuset. Det tyckte läkaren också. 

Jag har inga restriktioner efter op förutom tunga lyft. Jag får göra det jag känner att jag orkar. Jag ska börja med min sjukgymnastik så fort stygnen är borta.

Men märker redan skillnad. Inget sprängande i huvudet vid hosta eller när jag böjer mig neråt . Jag hoppas det håller i sig❤️

Nu ska jag få sova i min EGNA Säng även om sängen i Linköping var skön. Inget slår den egna sängen.

Tog min första dusch i dag efter op med riktigt shampoo och balsam. Vilken lycka! 

God natt på er finingar❤️❤️ (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Lovisa
2020-02-11 @ 10:27:56

Hej Elin
Jag har själv fått diagnosen AC i somras och har nu fått en operationstid om några veckor.
Så klart är det blandade känslor när det ska genomföras en operation även om man vet att det förhoppningsvis kommer göra att besvären lindras. Enligt min läkare har jag 80% chans att slippa mina besvär efter operation. Vilken känns väldigt bra.

När jag fick min diagnos så googlade jag så klart. Man ska ju inte googla, jag vet ju det, det är ju det dummaste man kan göra 🙈. 🙈

När jag till slut ramlade in på din blogg så blev jag mycket lugnare. Sättet som du berättar på var väldigt tydligt och du beskriver vad som hänt före och efter operationen på ett sätt som jag kunde ta till mig.
Så stort tack för att du tagit dig tid att skriva om din upplevelse för oss andra att ta del av 🙏🏻. Det hjälper mycket.
Man känner sig rätt så ensam i det hela då familj och vänner inte alltid riktigt förstår vad det är man går igenom. De finns där så klart och vill en väl, men de är nog inte alltid med på vad diagnosen innebär.

Såg att det var i november du gjorde din operation. Hoppas allt har gått väl med din återhämtning sedan dess.

Varma hälsningar
Lovisa

Svar: Allt har gått så himla bra. Väldigt sällan huvudvärk nu, börjat arbeta heltid igen, rider, simmar etc🥰 dock spökar mitt diskbråck i nacken lite men det är ingenting jämfört med hur jag mådde innan op.
Hoppas du också får bra hjälp🥰
Elin

Lovisa
2020-02-11 @ 16:13:09

Vad härligt att höra allt gått bra 🥰

Jag har fått alldeles fantastiskt hjälp, så jag har goda förhoppningar om att allt kommer gå bra 🥰






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

arnoldc.blogg.se

Om att vinna kampen mot kroppen!

RSS 2.0