Plåster avklarat!

I dag var det då dags att pröva Qutenza-plåstret som är ett chili-plåster. Låter lite hokus pokus, men det är ett läkemedel och svindyrt!!!! Hon berättade att en vanlig chili man köper i affären har en styrka på ca 7,5 ( kommer inte i håg vad det mäts i) och detta plåster har en styrka på 60 MILJONER!! Heeelt sjukt. Sköterskan berättade att hon testat det på sitt kejsarsnittsärr som är 32 år gammalt och hon klarade bara 5 minuter innan hon var tvungen att plocka bort det för de gjorde så ont. Det bränner och svider och kliar och sticker. Jag skulle ha det på en timme. 

Tur i oturen så hade jag ont i svanken efter bilfärden upp så när plåstret sattes och började göra ont så var det snarare skönt. Det kändes först som när man har en TENS på ganska hög styrka och sen började det bränna och klia när det var 10 min kvar. Men det var en skön smärta jämfört med den gnagande jag i stort sett alltid har. Ämnet i plåstret ska driva ut kalciumet i nervtrådarna och så tar man typ död på nervtrådarna tillfälligt. Det håller i ungf 5-6 veckor första gången sen gör man om det. Jag är den första patient med lowback-pain som får pröva plåstret. Så nu hoppas jag det hjälper så andra kan få pröva. 

Jag har faktiskt inte känt av den gnagande smärtan i ryggen sen plåstret togs av så det verkar hjälpa på den smärtan i allafall. Hoppas hoppas!!!

Jag fick mitt läkarintyg från Linköping i dag. Jag är sjukskriven minst till sista februari. Hoppas på op-tid i nov så man är någorlunda ok till jul. I och med att endel får lära sig typ gå på nytt igen. Vill kunna njuta tillsammsns med familjen❤️❤️ 

Återkommer med uppdatering snart igen hur det går. Kram på er🥰 

Förresten, alla prover var bra jag lämnade med magen så helt klart medicinerna som ställt till det. Stor skillnad nu när jag slutat. Jag har fått lov att ta dom tillfälligt vid behov. Så det blir bra! 



Nu ska det sövas barn🥰😘

(null)

(null)

(null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

arnoldc.blogg.se

Om att vinna kampen mot kroppen!

RSS 2.0